Breast Cancer Mimics

Breast Cancer Mimics von Singh,  Chitrangada, Wegner,  Urszula
Breast Cancer Mimics is an enthralling collection of case scenarios collected by radiologists across the globe, highlighting the one common line of thought– benign breast lesions that resemble malignancies. Composed of dedicated breast radiologists, this book reflects the practical challenges that have been encountered in actual scenarios. Sufficient and only relevant content has been provided, with more emphasis being laid on the images and descriptors which can aid in distinguishing these conditions from malignancies.  Key Features Wide coverage of all benign conditions which mimic malignancy on imaging.Apart from common conditions, even some of the rarest cases such as mammary tuberculosis, filariasis, granular cell tumor of the breast, and angiomatosis have been covered.Classified, topic-specific literature background and histology creates a complete picture for the reader.Self-assessment questions at the end of each unit enable the reader to not only recapitulate the content but also stimulate the thinking process. Urszula Wegner, MD, is an experienced Consultant Radiologist who is recognized for her aptitude in research with regard to breast imaging. She has worked across the United Kingdom and Europe, building a robust academic and professional development record. After being awarded the National Diploma in Radiology &Diagnostic Imaging and EDIR Diploma, she has pursued fellowships in the United Kingdom and Ireland, and an observership in Germany. Her research interests include mammography and early breast cancer detection with contrast-enhanced mammography and MRI. She has been an invited presenter at RSNA 2019 and also authored ESR assessment modules. Chitrangada Singh, MD, is a gold medalist in Radiology. A slew of award-winning presentations led her toward bagging the scholarship in Advanced Breast Imaging offered by the European Society of Radiology (ESR) at the United Kingdom. A wide array of breast interventions, vacuum-aided biopsies and excisions, innovative methods of localizations, CESM, MRI, and CT staging with surgical and pathological correlations have been an essential part of her training at the United Kingdom. A winner of the RSNA grant 2019, she has authored numerous publications in national and international journals.  
Aktualisiert: 2022-02-07
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‚Single-Shot‘-Antibiotika-Prophylaxe in der Thoraxchirurgie

‚Single-Shot‘-Antibiotika-Prophylaxe in der Thoraxchirurgie von Frey,  Dietmar
Thoraxchirurgische (Lungen-)Operationen sind in besonderem Maße belastet durch Infektions-Komplikationen. Eine Antibiotika-Prophylaxe (APr) ist üblich; signifikant günstige Auswirkungen sind noch immer unbewiesen. In einer randomisiert kontrollierten Studie wurde eine ‘single-shot‘-APr mit 1,5 gr. Cefuroxim bei je 100 Patienten (Kontroll- / Prüfguppe) durchgeführt. In der APr-Gruppe sind postoperativ (p.o.) Wund- / Harnwegs-Infektionen und klinische Infektions- / Pneumoniezeichen seltener. Bakteriologische Untersuchungen belegen eine relevante Reduzierung tracheo-bronchial vorhandener Keime sowie die Verhinderung einer intubationsbedingten (Neu-)Kolonisation. Konsekutiv wird nach APr seltener antibiotisch therapiert mit insgesamt geringeren Kosten. Wesentliche und mehrfach signifikant günstigere Ergebnisse nach APr werden für das Merkmal ‘Infiltrat‘ in Thorax-Röntgenaufnahmen gefunden. Häufigkeit und Ausprägung der Infiltrate korrelieren oft signifikant mit Leukozytenzahl und Messwerten des Gasaustausches. Das ‘Infiltrat‘ kennzeichnet somit häufig entzündliche Lungen-Veränderungen. Definierte Risiken (Malignom, Alter, Rauchen, Übergewicht, Obstruktion, pos. Keimnachweis tracheo-bronchial) zeigen in aufwendigen statistischen Analysen mehrfach (hoch-)signifikante Korrelationen zum Merkmal ‘Infiltrat‘. Nachweislich profitieren gerade auch Nicht-Risikopatienten von einer APr; die ‘Nicht-Prophylaxe‘ (Kontrollgruppe) erweist sich statistisch als unabhängiges Pneumonie-Risiko. Fazit: Eine ‘single-shot‘-APr begründet klinische Vorteile für thoraxchirurgische Eingriffe. Darüber hinaus – und letztlich gewichtiger – ist belegt, dass eine antibiotische Kolonisations- / Infektions-Prophylaxe für ‘innere‘– tracheale und pulmonale – ‘Oberflächen‘ möglich ist. Die Befunde dürften hinsichtlich obligater pharyngo-trachealer Keim-Verschleppung bei Standard-Intubation beachtenswert sein.
Aktualisiert: 2023-01-01
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