Verbal Modalities in Corporate Publications

Verbal Modalities in Corporate Publications von Busch,  Tina
In a time of globalization, business corporations have expanded their activities to the global market and communicate with local and global audiences competing with one another in terms of market share, financial investments, brand awareness, and audience trust. As national and corporate cultures meet and compete on various levels of business, a consistent corporate identity and a positive public image can be the crucial factors that decide between success or failure of a business plan. This study focuses on linguistic practices that take place on the corporate websites of German and American corporations. The main research focus lies on practices of image work and self-portrayal in online corporate self-portrayal texts. In order to analyze this language material, a comprehensive linguistic model of analysis is introduced, the so-called 3-Layer-Model. This model allows a classification of the data within the broader framework of genre analysis by fundamentally relying on the importance of a multi-dimensional approach to the description and interpretation of linguistic features. In addition, the 3-Layer-Model makes the cross-cultural comparison of linguistic practices of corporate image work possible. It incorporates a variational component that covers language-internal variation as well as variation correlated with external factors such as'culture'. With this approach, the research project in hand establishes the new field of 'Globalization-Sensitive Genre Research'. Online corporate self-portrayal texts are identified as typical representatives of the emerging genre of infosuasion and are characterized by a typical communicative mode, the 'corporate image mode'. This mode consists of a unique combination of linguistic practices that are typical of texts with an informative communicative purpose and of texts that are characterized by a persuasive function. Accordingly, the genre of infosuasion is a hybrid genre that combines the two communicative purposes of information and persuasion. The analysis also identifies a tendency towards a uniform mode of communication across cultures, which indicates that online corporate image work seems to be only loosely positioned in the culture of the corporation's home country.
Aktualisiert: 2019-12-20
> findR *
MEHR ANZEIGEN

Bücher von Busch, Tina

Sie suchen ein Buch oder Publikation vonBusch, Tina ? Bei Buch findr finden Sie alle Bücher Busch, Tina. Entdecken Sie neue Bücher oder Klassiker für Sie selbst oder zum Verschenken. Buch findr hat zahlreiche Bücher von Busch, Tina im Sortiment. Nehmen Sie sich Zeit zum Stöbern und finden Sie das passende Buch oder die Publiketion für Ihr Lesevergnügen oder Ihr Interessensgebiet. Stöbern Sie durch unser Angebot und finden Sie aus unserer großen Auswahl das Buch, das Ihnen zusagt. Bei Buch findr finden Sie Romane, Ratgeber, wissenschaftliche und populärwissenschaftliche Bücher uvm. Bestellen Sie Ihr Buch zu Ihrem Thema einfach online und lassen Sie es sich bequem nach Hause schicken. Wir wünschen Ihnen schöne und entspannte Lesemomente mit Ihrem Buch von Busch, Tina .

Busch, Tina - Große Auswahl an Publikationen bei Buch findr

Bei uns finden Sie Bücher aller beliebter Autoren, Neuerscheinungen, Bestseller genauso wie alte Schätze. Bücher von Busch, Tina die Ihre Fantasie anregen und Bücher, die Sie weiterbilden und Ihnen wissenschaftliche Fakten vermitteln. Ganz nach Ihrem Geschmack ist das passende Buch für Sie dabei. Finden Sie eine große Auswahl Bücher verschiedenster Genres, Verlage, Schlagworte Genre bei Buchfindr:

Unser Repertoire umfasst Bücher von

Sie haben viele Möglichkeiten bei Buch findr die passenden Bücher für Ihr Lesevergnügen zu entdecken. Nutzen Sie unsere Suchfunktionen, um zu stöbern und für Sie interessante Bücher in den unterschiedlichen Genres und Kategorien zu finden. Neben Büchern von Busch, Tina und Büchern aus verschiedenen Kategorien finden Sie schnell und einfach auch eine Auflistung thematisch passender Publikationen. Probieren Sie es aus, legen Sie jetzt los! Ihrem Lesevergnügen steht nichts im Wege. Nutzen Sie die Vorteile Ihre Bücher online zu kaufen und bekommen Sie die bestellten Bücher schnell und bequem zugestellt. Nehmen Sie sich die Zeit, online die Bücher Ihrer Wahl anzulesen, Buchempfehlungen und Rezensionen zu studieren, Informationen zu Autoren zu lesen. Viel Spaß beim Lesen wünscht Ihnen das Team von Buchfindr.